Zobowiązanie na rzecz równości płci, czyli jak firmy mogą wspierać kobiety

News

Pod koniec stycznia 2025 roku prezes i CEO firmy Essity, Magnus Groth i przedstawiciele zarządu potwierdzili swoje zaangażowanie na rzecz tworzenia inkluzywnego środowiska pracy, podpisując zobowiązanie LEAD Network CEO Gender Equity Pledge.

Essity to globalny lider branży higienicznej i ochrony zdrowia. W Polsce biura firmy mieszczą się w Warszawie, natomiast zakład produkcyjny jest zlokalizowany w Oławie pod Wrocławiem.

Essity konsekwentnie realizuje strategię w obszarze różnorodności, równości i inkluzywności (DEI) na rynkach, na których działa. Cele firmy jasno określają, że równowaga płci na wszystkich szczeblach zarządzania powinna mieścić się w przedziale 40-60%. Zatem priorytetem firmy stało się tworzenie otwartego środowiska pracy dla wszystkich pracowników i wspieranie tych niedostatecznie reprezentowanych.

Podpisanie zobowiązania CEO Gender Equity Pledge jest mocnym podkreśleniem naszych starań w tworzenie otwartego i równego środowiska pracy dla wszystkich – podkreśla Magnus Groth, prezes i CEO Essity.

Działania organizacji non-profit - LEAD Network – skupione są na wsparciu i rozwoju kobiet pracujących w sektorze dóbr konsumpcyjnych i handlu detalicznego w Europie. Liderzy branży, podpisując tzw. CEO Gender Equity Pledge deklarują wspólne dążenie do zwiększenia wskaźnika różnorodności płci (Gender Diversity Scorecard - GDS) o pięć punktów procentowych – z 37% w 2023 roku do 42% w 2027 roku – oraz opracowanie strategii osiągnięcia równości płci w ciągu najbliższej dekady. Firmy, które podpisują to zobowiązanie chcą zwiększać reprezentację kobiet na stanowiskach kierowniczych oraz wdrażać polityki sprzyjające osiąganiu celów w obszarze parytetu płci.

- Równość i różnorodność to dla nas nie tylko wartości, ale codzienna praktyka. Podpisanie LEAD Network CEO Gender Equity Pledge zobowiązuje Essity do dalszego tworzenia środowiska, w którym każdy – niezależnie od płci – ma równe szanse na rozwój i sukces. Wierzymy, że różnorodne zespoły są bardziej innowacyjne i efektywne, a inkluzywne podejście pomaga budować silniejszą, bardziej zaangażowaną społeczność pracowników – mówi Alicja Dąbkowska managerka ds. rekrutacji w Essity.

Podpisanie zobowiązania odbyło się w siedzibie głównej Essity w Sztokholmie. W imieniu firmy dokument podpisali (od lewej): Volker Zöller – President Consumer Goods EMEA, Allyson Zimmermann - CEO LEAD Network, Magnus Groth – President i CEO Essity, Anna Sävinger Åslund – Chief HR Officer oraz Pablo Fuentes – President Professional Hygiene.


O Essity
Essity to globalny lider w branży higieny i ochrony zdrowia, z którego produktów, rozwiązań i usług każdego dnia korzysta miliard ludzi na całym świecie. Celem firmy jest przełamywanie barier dla poprawy jakości życia, z korzyścią dla konsumentów, pacjentów, opiekunów, klientów i społeczeństwa. Produkty Essity są sprzedawane w około 150 krajach pod wiodącymi światowymi markami TENA i Tork oraz lokalnymi silnymi markami, takimi jak Actimove, Cutimed, JOBST, Knix, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Modibodi, Nosotras, Saba, Tempo, TOM Organic i Zewa. W 2024 r. firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości około 146 mld koron szwedzkich (13 mld euro), zatrudniając 36 000 osób. Siedziba główna Essity mieści się w Sztokholmie, w Szwecji, gdzie firma jest notowana na Sztokholmskiej Giełdzie NASDAQ.

Przypisy