Wstęp do coachingu dla zarządców nieruchomości- część I

NARZĘDZIOWNIA
Każdy profesjonalista taktujący poważnie swój zawód, rozumie jak ważne jest samodoskonalenie. Pod tym pojęciem kryje się kilka zagadnień, między innymi rozwój własnych umiejętności interpersonalnych.

 W nowym cyklu artykułów dotykających zagadnień coachingu będziemy omawiali kwestie rozwoju zdolności komunikacyjnych niezbędnych do poprawnego funkcjonowania relacji pomiędzy osobami uczestniczącymi w procesie zarządzania nieruchomościami. W pierwszej części tej serii, rozmawiamy z trenerką biznesu- Grażyną Białopiotrowicz, autorką książki  „Psychologia w pracy zarządcy nieruchomości”.

Rozmawia Krzysztof Kogut

 

– Które kompetencje miękkie są szczególnie ważne w przypadku rozwiązywania sytuacji kryzysowych?

– Ważną rolę odgrywa w tym przypadku nasza świadomość emocjonalna, ponieważ zarządca jest zawsze narażony na presję otoczenia. Ludzie przychodzą do niego często zdenerwowani, mają o coś pretensje, są roszczeniowi. Na zarządcy spoczywa nie tylko bardzo duża odpowiedzialność za stan i bezpieczeństwo w budynku, lecz także – a może czasem przede wszystkim – za jakość relacji z klientami. Od nich to bowiem zależy, czy zarządca w ogóle będzie miał czym zarządzać. Zarządca nieruchomości to wyjątkowo trudny zawód. Uważam, że jeżeli chodzi o poziom narażenia na stres, ta profesja znajduje się zaraz po służbach mundurowych. Dlatego tak istotne są umiejętności interpersonalne wykonujących ją osób. Można wypracować pewne sposoby, które pozwalają nam nabrać dystansu do tego, co mówią nasi klienci, a jednocześnie profesjonalnie ich obsługiwać i  realizować powie...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy