Liderzy zmian w organizacji- część IV

NARZĘDZIOWNIA
Zmiana jest tym elementem funkcjonowania organizacji, który burzy ustalony dotąd porządek, dotychczas przyjętą strukturę, aktualnie funkcjonujące procesy itd. Większość ludzi niechętnie odnosi się do zmiany, gdyż woli rzeczy znane i przewidywalne. Sytuacje nowe są nieznane i nieprzewidywalne, a to budzi obawę i lęk. Tylko nieliczni do zmiany podchodzą z ciekawością, zainteresowaniem i pozytywnym nastawieniem

Jednak czy tego chcemy, czy nie chcemy – zmiana jest stałym elementem naszej rzeczywistości, nawet jeśli bardzo pragniemy, aby zawsze było tak jak jest, albo gdy wydaje nam się, że nic się nie zmieniło. Zmiana wzbudza wiele emocji, często sprzecznych (obawa i radość), w zależności od tego, na jakim etapie wprowadzania zmiany jesteśmy. O procesie zmiany rozmawiamy z Grażyną Białopiotrowicz, coachem oraz trenerem biznesu.

Rozmawia Krzysztof Kogut

– Kim są liderzy zmian i jak firma może skorzystać na ich potencjale?

–Zmiana w firmie często oznacza zmiany strukturalne, procesowe, prawne, finansowe i inne, występujące jednocześnie w wielu obszarach jej działalności. Istotne jest odpowiednie zaplanowanie procesów zmiany, zorganizowanie ich przebiegu, koordynowanie i bieżąca weryfikacja. Jednak to, co sprawia, że zmiana jest trudna i nie do końca przewidywalna, to emocje załogi, które pojawiają się, gdy jakakolwiek informacja o zmianie się pojawia....

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy