Według badań przeprowadzonych przez Colliers, tylko w latach 2014 – 2015, liczba zielonych budynków wzrosła w Polsce o 60%.1 Jednakże według zbiorczego raportu TNS dla Ministerstwa Środowiska, Polacy często nie mają podstawowej wiedzy w zakresie oszczędzania energii np. w miejscu pracy.2 Nie zawsze umiemy korzystać z zielonych rozwiązań zastosowanych w budynkach, w których przebywamy – wciąż zużywamy zbyt dużo wody i rzadko pamiętamy, aby wyłączać światło w pomieszczeniach, w których nie przebywamy. W związku z tym coraz większą rolę zaczyna odgrywać edukacja proekologiczna.
Jak wynika z ostatniego raportu RenoValue,3 w Polsce zielone rozwiązania wprowadzamy często w nieprzemyślany sposób, traktując je jako gadżet lub chwyt marketingowy. Dlatego niezbędna może okazać się szeroka kampania informacyjna i edukacyjna dotycząca finansowych korzyści płynących z ekologii. Taką potrzebę wyraźnie dostrzegają też organizacje zajmujące się budownictwem ekologicznym w Polsce.
– Ludzie spędzają w budynkach większość swojego życia. Rzecz na tyle oczywista, że niewiel...
Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.
- Dostęp do portalu
- Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
- ... i wiele więcej!