Według danych PIGC w Polsce działa blisko 3 500 aktywnych podmiotów zajmujących się utrzymywaniem porządku w budynkach. Przedsiębiorstwa te zatrudniają wykwalifikowany personel oraz korzystają z profesjonalnych środków czystości, jednak do obiektywnej oceny ich usług niezbędne są ustandaryzowane zasady kontroli jakości sprzątania. Jest to element konieczny do zagwarantowania osobom korzystającym np. z dworców, centrów handlowych oraz szkół, odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa zdrowotnego. Jedynym programem certyfikacji jakości usług wykonywanych przez firmy sprzątające w Europie jest przygotowany przez TÜV Rheinland „Gwarant Czystości i Higieny”. Podobnie jak normy ISO, świadczy o najwyższym poziomie zarządzania w przedsiębiorstwach zajmujących się utrzymaniem czystości.
Dzięki niemu przedsiębiorstwa mogą otrzymać certyfikat branżowy potwierdzający, że firma spełnia opracowane przez specjalistów standardy w zakresie, m.in.: struktury organizacyjnej podmiotu, zasobów materialnych, stosowanych technologii czy szkoleń dla pracowników. Certyfikacja wpływa na wzrost jakości usług i obniżenie kosztów pracy podmiotów zajmujących się dbaniem o czystość.
Propozycje rozwiązań w zakresie ustalenia jednolitych zasad weryfikacji jakości w usługach czystości zostaną przedstawione podczas OGÓLNOPOLSKICH DNI CZYSTOŚCI 2017 w Warszawie organizowanych przez Polską Izbę Gospodarczą Czystości. Jedną z odsłon wydarzenia będzie konferencja Jak kontrolować serwisy sprzątające, która odbędzie się 26 kwietnia 2017 roku.
– Temat higieny w miejscach użyteczności publicznej coraz częściej pojawia się w m...
Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.
- Dostęp do portalu
- Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
- ... i wiele więcej!