Zapytaliśmy Prezesa Zarządu firmy Empirias KT – Krzysztofa Ratyńskiego, co jego zdaniem przekonało Akademie Leona Koźmińskiego do wyboru systemu ASIZT.
„Przede wszystkim sposób podejścia do Klienta oraz rozpoznanie i dostosowanie się do jego potrzeb. Co najważniejsze potrzeb, które w miarę prowadzenia uzgodnień technicznych ewaluowały, a my dzięki otwartości, doświadczeniu technicznemu oraz architekturze systemu ASIZT mogliśmy im sprostać bez potrzeby ponoszenia dodatkowych nakładów i kosztów ze strony Klienta. Kolejnym bardzo ważnym elementem jest intuicyjność i łatwość użytkowania systemu. Ma on pomagać w zarządzaniu nieruchomościami, a nie przeszkadzać co nie jest wbrew pozorom łatwe. Kluczem jest prostota i przejrzystość interfejsu oraz łatwy dostęp do faktycznie przydatnych funkcji.”
Na rynku od kilku lat są już systemy do zarządzania nieruchomościami. Czy jest jeszcze miejsce na wasz system ASIZT?
„Kiedy dwa lata temu wraz z zespołem rozpoczęliśmy pracę nad systemem ASIZT, często byłem w branży o to pytany. Przypuszczam że twórcy Zoom-a, też zastanawiali się nad swoją aplikacją, nie mieli pewności czy ktoś będzie jej używał skoro istnieje np Skype. Odpowiedz już znamy. Co do ASIZT-a , mamy zupełnie nowe podejście do „starego” tematu. Jak sprawnie zarządzać nieruchomością? My nie jesteśmy kolejną firmą programistyczną sprzedającą kolejną złotą „apkę” na wszystkie problemy trapiące nieruchomości, a zespołem ludzi z branży Facility Mangement, którzy poza narzędziem przez nich opracowanym, dzielą się również wiedzą jak z niego korzystać tak, aby sprawnie realizować procesy zachodzące na danej nieruchomości. Co ważne, potrafimy nie tylko te procesy zoptymalizować, ale przede wszystkim dopasować się do indywidualnych potrzeb danego Klienta. Bo prawda jest taka, że każdy ma inne potrzeby, a mnogość bezużytecznych funkcji w tego typu systemach nie daje gwarancji jego uniwersalności. Na końcu okazuje się, że Klient używa np. tylko modułu HELP DESK do obsługi zgłoszeń. Dlaczego ? Bo nie było kompetentnego i kompleksowego wdrożenia, a przede wszystkim bieżącej obsługi powdrożeniowej.”
Czy system ASIZT, posiada funkcję wyróżniające go na tle konkurencji?
„Tak. Obecnie system posiada 24 moduły tematyczne. Pracujemy także nad kolejnymi modułami takimi jak „Zarządzanie Zajętością Biurek” bez potrzeby instalacji dodatkowych drogich urządzeń czy nowych narzędzi dla Najemców, którzy nie posiadają stałych stanowisk pracy tylko tzw. „HOT DESK-i” , oraz moduł do „Zarządzania Zasobami Ludzkimi” do przydzielania i monitorowania personalizowanych zadań poszczególnych pracowników. Jedną z ciekawszych funkcji systemu ASIZT wyróżniających nas na tle konkurencji jest możliwość implementacji aktywnych rzutów architektonicznych. Takie rozwiązanie umożliwia np. lokalizację danego zgłoszenia w module HELP DESK na aktywnym rzucie architektonicznym (konkretne pomieszczenie). Wystarczy podczas wprowadzania zgłoszenia podać numer pomieszczenia w którym wystąpiło zdarzenie, system już sam go zlokalizuje. Rozwiązanie takie pozwala również łatwo i intuicyjnie podejrzeć zawartość danego pomieszczenia, np. wyposażenie w urządzenia czy środki trwałe, po wybraniu go na danym rzucie piętra. Jest też wiele innych funkcji, które mają pomóc w zarządzaniu i integracji wszystkich procesów zachodzących na danej nieruchomości, co w dobie pracy zdalnej jest niezbędne jak skrzynka e-mail czy telefon komórkowy. Dodatkowym elementem niedostępnym w ofercie firm programistycznych jest usługa KUWT (Kompleksowa Usługa Wsparcia Technicznego) wspierająca Użytkownika w działaniach związanych z użytkowaniem systemu i eksploatacją infrastruktury technicznej. Począwszy od inwentaryzacji budynku, poprzez opracowanie koncepcji obsługi i konserwacji technicznej, skończywszy na stałym i bieżącym nadzorze nad pracą systemu. Ponadto nasi Klienci w zależności od jego profilu, mają dostęp do dodatkowych usług pomiarowo-technicznych oraz serwisowych potrzebnych podczas eksploatacji nieruchomości. Wszystko to daje gwarancję, że usługa oraz produkt, które Klient otrzymuje będą realizować wszelkie działania mające na celu usprawnienie, kontrolę i koordynację procesów zachodzących na każdej nieruchomości, i ASIZT nie pozostanie kolejną zainstalowaną, bezużyteczną aplikacją dostarczaną przez firmy informatyczne.
Kto jest waszym Klientem docelowym?
Przede wszystkim chcemy wspierać polskie firmy konserwacyjne i zarządcze, te mniejsze i te największe. Nie tylko samym system ASIZT, ale również doradztwem technicznym. Mamy przygotowane pakiety usług dla podmiotów małych jak również na obiekty największe w tym budynki użyteczności publicznej oraz Fundusze Inwestycyjne/Właścicieli inwestujących w nieruchomości, którzy dzięki systemowi ASIZT bez względu na to jaka w danej chwili firma prowadzi obsługę techniczną, będą mieć kontrole nad wszystkimi swoimi budynkami jednocześnie w trybie rzeczywistym w całym okresie ich posiadania. Tym samym ograniczając kontakt B2B między podmiotami odpowiedzialnymi za eksploatację nieruchomości oraz Najemcami do minimum, przy jednoczesnym dostępie do informacji niezbędnych do podejmowania decyzji.
e-mail:ratynski@empirias.com, www.asizt.pl, tel. +48 502 200 687
Dziękujemy za rozmowę.